Mi a különbség a blog és a weboldal között?

Könyvtár

A kreatív ember legnagyobb ajándéka az internet, ahol így vagy úgy, de mindenképp kamatoztatni tudja a tehetségét! A vállalkozók ugyanakkor egész másra használják az internetet, ők általában eladni szeretnének. Pont úgy, ahogy előbb-utóbb az egyszerű felhasználó is, aki épp azért válik vállalkozóvá, mert valamikor blogolni kezdett…

Ha nem akarsz semmit sem eladni, de fontos lenne, hogy kiírd magadból a fejedben tornyosuló gondolatokat, próbáld ki magad a neten! Ha pedig portékád is akad, az már csak hab a tortán! Ha elkülönítesz egy aprócska kuckót magadnak a neten, azzal csak jót teszel magadnak és nem utolsó sorban másoknak is! De ne a pénzért csináld! Habár a saját netes tartalommal bevételre is szert tehetsz, nem ezt kell benne keresned! Bevétel csak a legkitartóbbaknak jár!

Régen a naplót saját gondolatainkkal írtuk tele. A kilencvenes években olyan érzés volt ez, mintha igaz barát hiányában egy láthatatlan baráttal osztottuk volna meg a lelki és szerelmi problémáinkat. Fordult a világ. Ma már az internet polcairól vehetőek le azok az ingyenes naplók, melyek lapjai éhezik a szavainkat. Mondanivalóink lehetnek terápiás célúak, naplózhatjuk lelki eredetű problémáinkat is, de ettől egy ennél sokkal hasznosabb lehetőség lakozik a blogírásban: maradandót alkotni. Várj!! Ez nem a szokásos közhely, itt arról van szó, hogy találd meg az utad és azt kövesd, amiben jó vagy, mert az hoz neked elismerést, dícséretet, barátokat és végül de nem utolsó sorban zsebpénzt, vagy akár megélhetést!

A blog magánszemélyként

Ha van bármi, amiben jó vagy, válassz egy szimpatikus közlésmódot és írd ki magadból a mondandódat, vagy az eredményeidet! A magánszemélyek jellemzően blogírásba kezdenek, eszükbe sem jut a weboldal. Ők nem akarnak eladni semmit, csak a hobbijuknak élnek és ennek kapcsán van közlendőjük. Lehet az sütés-főzés, kötés-varrás, rajzolás, bármi, ami kreatív. A kreatív ember tele van gondolatokkal, ötletekkel, ezért megállás nélkül alkot, mindig van mondanivalója. A blogon ezeket van lehetőséged írásba foglalni. Célja nem feltétlenül van, hacsak nem az énmárka építés… Ha saját alkotásaid anyatigrise vagy és cél nélkül, elhivatottan írod a blogod, annak egészen biztos, hogy eredménye lesz. Nem csak a munkáid lesznek értékesek, hanem a blogod tartalma is! Ez az igazi „Két legyet egy csapásra”, nem igaz? A minőségi tartalommal bíró aktív blog előbb-utóbb látogatott lesz és alkalmassá válik hirdetések elhelyezésére. Ezt lehet teljesen függetlenül, önállóan is csinálni, vagy egy kész hirdetés közvetítő rendszer segítségével. Az sem utolsó szempont, hogy blogod témája olyan látogatókat fog vonzani, akiknek tetszenek a munkáid, vagyis ha vállalkozást indítasz, máris megvan a saját vevőköröd! A blogírás fizetésért nem legenda, de elhivatottság és türelem nélkül sajnos nem működik! Ha csak a pénz miatt akarod csinálni, el se kezd! Akkor érdemes belevágni, ha az a típus vagy, akinek mindig tele van a feje gondolatokkal!

Blog vállalkozó szemével nézve

A blog üzleti szemmel egész mást jelent. Itt már működő üzleti tevékenységhez írod a blogot. Ez azt jelenti, hogy feltételezhetően vállalkozásodnak van egy saját weboldala, ami névjegyszerűen tartalmazza a szükséges információkat a termékeidről, vagy szolgáltatásaidról. A weboldal tökéletes, de te szeretnéd egy kicsit személyesebbé, közvetlenebbé tenni a kapcsolatot a vásárlóiddal, ezért az üzleted felújításáról, a beköltöző cicáról, vagy épp a termékek gyártójáról is szeretnél megosztani érdekességeket, ami kedvet csinál a vásárláshoz. Ugyanezek a posztok a weboldaladon is megjeleníthetőek, de a blognak az előnye, hogy mindenféle szakértelem nélkül kezelhető, így te magad is tudsz rá posztolni. Ezzel akár pénzt is megspórolhatsz, mert a weboldalra történő tartalom feltöltése pénzbe kerül, míg a blog poszt írását te töltöd fel ingyen. A weboldalad és a blog természetesen összekapcsolható, a weboldal szerkesztőtől mindössze egy új menü elhelyezését kell kérned, amibe a blogod URL-je (elérése) kerül. Tevékenységedtől függetlenül, vagyis amellett ha a blogod aktív, akár némi zsebpénz is kereshető vele a fentebb említett módon. Ismétlem: ha a blogod aktív!

Miben más a saját weboldal?

Saját weboldalt általában már határozott elképzelésekkel készíttet az ember. Míg a blog elsősorban a kísérletező kedvűeknek való, a weboldal már egy határozott céllal létrejövő bemutatkozó. Látszólag csupán egy névjegy az interneten, de valójában sokkal több van benne, hiszen bővíteni szinte bármivel, bármeddig lehet. Hogy programozó által készített weboldal, vagy egyéb weboldalt érdemes-e készíttetni, arra itt tértem ki részletesebben.

Az aktív saját weboldal érték. Minél régebbi, annál többet ér és annál biztosabb, hogy hirdetési felületként is helytáll. Ismétlem, ha aktív! De te elsősorban nem ebből akarsz pénzt csinálni, hanem a terméked/szolgáltatásod eladásából, igaz? Ehhez kell egy alap és nem szabad spórolni a webcímed terjesztésén. Erre ma már kiváló megoldások vannak, de ami számodra a leghasznosabb az az, ha az oldalad aktív, mindig van rajta friss tartalom, ezáltal többet nyújt a konkurenciádnál. Létrehozhatsz rajta a főmenün kívül tucatnyi menüpontokat, amelyek mindegyikét magazin jellegű anyaggal láthatsz el. A weboldalt sokkal több plusszal egészítheted ki, mint a blogot, mert 100%-ban te rendelkezel felette, pontosabban a szerkesztőd, aki ért hozzá.

Végül szinte biztos vagyok benne, hogy maradt még kérdésed pl. a közösségi oldalak kapcsán. Kérlek olvasd el a közösségi oldal kontra saját weboldal témában írt cikkemet is! Ha weboldalra, vagy cikkekre van szükséged, keress meg!

A fotóért köszönet: Lubos Houska

Hasznos volt amit olvastál?

Szavazáshoz kattints a szívecskékre!

Átlagos értékelés 1 / 5. Szavazatok száma: 1

Nincs még szavazat! Légy te az első, aki értékeli ezt a bejegyzést!