Blogírás fizetésért, avagy hogyan lehet megélni a blogolásból?

Blogírás fizetésért

A blogírás fizetésért nem lehetetlen! Ez a műfaj bárki számára elérhető, de semmilyen recept nincs hozzá, csak egyetlen szó kell, hogy motiváljon: kitartás. Ne azért csináld, hogy ebből élj, azért csináld, hogy ne vesszenek el a gondolataid, amik mások megértő füleire találnak!

Blogot írni az tud, aki ember. Vagyis bárki. Te is, aki ezt most olvasod. A blogolás nem profi írók szórakozása, hanem egyszerű hétköznapi emberek gondolatainak papírra vetése. Ma már a naplót blognak nevezik, digitálisan írják és nyilvános. A blogírás fizetésért már egy keményebb falat, de semmi más recept nincs hozzá, mint egyetlen szó: kitartás.

Az internetes naplóírás nagyban átalakult az egykori naplókhoz képest, hiszen gondolataidat bármikor bárki elolvashatja. Az internetes keresési kultúránk alapja a keresés. Ha információt keresünk a neten, keresőt használunk, amivel másodpercek töredéke alatt megérkezik a szükséges ismeret. Ezek a szokásaink és maga az internet használat oda vezetett, hogy aki keres, gyorsan szeretne információhoz jutni, vagyis nem ér rá blogot olvasni. Azonban ha csak a te blogodon olvasható a keresett információ, akkor megnyerted az olvasót!

Ez azonban azt kell, hogy jelentse, hogy érdekes és informatív olvasnivalót osztasz meg az internetes naplódban, ami ellentmond az eredeti naplóírás céljának. A mai kor blogja már teljesen más céllal íródik, ha úgy tetszik, egyfajta verseny ez is, mint minden a neten. Aki a legtöbb olvasót és tőlük is a legtöbb értékelést kapja, az nyer. Ha pedig sok az olvasód, a “blogírás fizetésért” már nem csupán egy álom lesz, hanem valóság!

Mit kell írni a blogba ahhoz, hogy pénzt keressek?

Régen főleg kislányok írtak naplót. A napló anno kézzel írt betűket tartalmazott és a legtöbb esetben a tulajdonos a legbelsőbb szerelmes gondolatait őrizte ezeken a papírlapokon. Egyes naplók aprócska lakatot is tartalmaztak, szimbolizálva a bennük lakozó betűk és mondatok titkosságát. Ma a lakat legfeljebb fizetős tartalmakra kerül rá, amit maga a blog írója állít be.

A fizetős tartalmakra kezdetben ne is gondolj! Ez a nagyok kiváltsága, de jó úton jár a világ, hogy ezt is mindenki igénybe vehesse. A Youtube premium, Spotify, Netflix, Patreon, stb. előfizetések már ennek a kornak az előszobái. Ezek a szolgáltatók minimális havi összegért biztosítják számodra a szórakoztatást. Az egyiken kedvenc vloggeredet nézheted reklám nélkül, a másikon zenét hallgathatsz, vagy filmeket nézhetsz korlátlanul, a harmadik pedig egy független külső weboldal, ahová bárki regisztrálhat, aki márkát épít és ennek támogatását szeretné.

Amit te szeretnél, az tulajdonképpen a márkaépítés. Ehhez bármit leírhatsz a blogodba, ami foglalkoztat, a lényeg, hogy felkeltsd olvasóid figyelmét. Gondolkodhatsz tematikusan is és írhatsz specializáltan egy adott témában, vagy blogod lehet személyes is és tartalmazhatja a saját személyiségedet, a saját gondolataidat a régi naplókhoz hasonlóan. Ez utóbbi azonban sokkal nehezebb, hiszen kezdetben tű vagy a szénakazalban. Senki nem válik csakúgy egyik napról a másikra érdekessé, ezért valahogyan fel kell keltened a figyelmet magadra!

Ha sokan követik a mondandódat, akkor értéket teremtettél! Az értéket megbecsülik az emberek, ezzel értékes reklámhelyet tudhatsz magadénak! Kezdetnek ismerkedj meg a Google Adsense hirdetési rendszerével! Mindig gondolkodj úgy, hogy ez az egész talált pénz, hiszen nem mindenkinek sikerül belőle megélni. De abban ugye egyetértünk, hogy minden fillér számít?!