Blogírás fizetésért, avagy hogyan lehet megélni a blogolásból?

Blogírás fizetésért

A blogírás fizetésért nem lehetetlen! Ez a műfaj bárki számára elérhető, de semmilyen recept nincs hozzá, csak egyetlen szó kell, hogy motiváljon: kitartás. Ne azért csináld, hogy ebből élj, azért csináld, hogy ne vesszenek el a gondolataid, amik mások megértő füleire találnak!

Blogot írni az tud, aki ember. Vagyis bárki. Te is, aki ezt most olvasod. A blogolás nem profi írók szórakozása, hanem egyszerű hétköznapi emberek gondolatainak papírra vetése. Ma már a naplót blognak nevezik, digitálisan írják és nyilvános. A blogírás fizetésért már egy keményebb falat, de semmi más recept nincs hozzá, mint egyetlen szó: kitartás.

Az internetes naplóírás nagyban átalakult az egykori naplókhoz képest, hiszen gondolataidat bármikor bárki elolvashatja. Az internetes keresési kultúránk alapja a keresés. Ha információt keresünk a neten, keresőt használunk, amivel másodpercek töredéke alatt megérkezik a szükséges ismeret. Ezek a szokásaink és maga az internet használat oda vezetett, hogy aki keres, gyorsan szeretne információhoz jutni, vagyis nem ér rá blogot olvasni. Azonban ha csak a te blogodon olvasható a keresett információ, akkor megnyerted az olvasót!

Ez azonban azt kell, hogy jelentse, hogy érdekes és informatív olvasnivalót osztasz meg az internetes naplódban, ami ellentmond az eredeti naplóírás céljának. A mai kor blogja már teljesen más céllal íródik, ha úgy tetszik, egyfajta verseny ez is, mint minden a neten. Aki a legtöbb olvasót és tőlük is a legtöbb értékelést kapja, az nyer. Ha pedig sok az olvasód, a „blogírás fizetésért” már nem csupán egy álom lesz, hanem valóság!

Mit kell írni a blogba ahhoz, hogy pénzt keressek?

Régen főleg kislányok írtak naplót. A napló anno kézzel írt betűket tartalmazott és a legtöbb esetben a tulajdonos a legbelsőbb szerelmes gondolatait őrizte ezeken a papírlapokon. Egyes naplók aprócska lakatot is tartalmaztak, szimbolizálva a bennük lakozó betűk és mondatok titkosságát. Ma a lakat legfeljebb fizetős tartalmakra kerül rá, amit maga a blog írója állít be.

A fizetős tartalmakra kezdetben ne is gondolj! Ez a nagyok kiváltsága, de jó úton jár a világ, hogy ezt is mindenki igénybe vehesse. A Youtube premium, Spotify, Netflix, Patreon, stb. előfizetések már ennek a kornak az előszobái. Ezek a szolgáltatók minimális havi összegért biztosítják számodra a szórakoztatást. Az egyiken kedvenc vloggeredet nézheted reklám nélkül, a másikon zenét hallgathatsz, vagy filmeket nézhetsz korlátlanul, a harmadik pedig egy független külső weboldal, ahová bárki regisztrálhat, aki márkát épít és ennek támogatását szeretné.

Amit te szeretnél, az tulajdonképpen a márkaépítés. Ehhez bármit leírhatsz a blogodba, ami foglalkoztat, a lényeg, hogy felkeltsd olvasóid figyelmét. Gondolkodhatsz tematikusan is és írhatsz specializáltan egy adott témában, vagy blogod lehet személyes is és tartalmazhatja a saját személyiségedet, a saját gondolataidat a régi naplókhoz hasonlóan. Ez utóbbi azonban sokkal nehezebb, hiszen kezdetben tű vagy a szénakazalban. Senki nem válik csakúgy egyik napról a másikra érdekessé, ezért valahogyan fel kell keltened a figyelmet magadra!

Ha sokan követik a mondandódat, akkor értéket teremtettél! Az értéket megbecsülik az emberek, ezzel értékes reklámhelyet tudhatsz magadénak! Kezdetnek ismerkedj meg a Google Adsense hirdetési rendszerével! Mindig gondolkodj úgy, hogy ez az egész talált pénz, hiszen nem mindenkinek sikerül belőle megélni. De abban ugye egyetértünk, hogy minden fillér számít?!

Hasznos volt amit olvastál?

Szavazáshoz kattints a szívecskékre!

Átlagos értékelés 4.8 / 5. Szavazatok száma: 16

Nincs még szavazat! Légy te az első, aki értékeli ezt a bejegyzést!