A szövegírás sokféle leírást jelenthet, hiszen a különböző területen olvasott szöveg informál, bíztat, megnyugtat, vagy épp felpiszkál. De bármilyen cikkről legyen is szó, a cikkek többsége érzelmeket vált ki belőlünk, ami jó dolog, hiszen érző lények vagyunk.

A reggeli kávé mellett híreket olvasunk, a nap folyamán családtagjaink és barátaink posztjainak megtekintése mellett kedvenc hobbinkról és a hozzájuk köthető márkákról is szívesen informálódunk. Tanulni, informálódni mindenki szeret, csak mindenki más témában. Akkor is olvasunk, amikor vásárolni szeretnénk valamit és akkor is, amikor munka után a buszon, vagy már az ágyban fekve, lámpafényben folytatjuk a könyv olvasását.

Internetes posztok, kreatív szövegírás, pr cikk

A szövegírásnak nagyon sok fajtája van. Más szövegírásra van szükség egy prospektusban és más egy ügyfél tájékoztatóban. Kifejezetten az interneten jellemzően a legkülönbözőbb féle híreket és cikkeket olvasunk, melyek gyakran reklámmal párosulnak. Az internetes szövegírás a könyvekkel ellentétben az esetek többségében valaminek a reklámozására épülnek.

Nem szeretek idegen és érthetetlen szakszavakkal dobálózni. A „Pr-cikk” (public relations) sok hasonló szakszóval egyetemben egy olyan kifejezés, amit sokan nem értenek, de a szópáros jelentése az újságírás és a marketing területén belül is vitatott. Ezért ha használom is az ilyen szavakat, az azért van, hogy megtaláljon, aki ilyen módon keres szövegírót, mert valószínűleg ő is úgy lett tájékoztatva, hogy a pr cikk reklámszöveget jelent.

Én sokkal jobban szeretem az egyszerű és érthető megfogalmazásokat, ezért a pr cikk helyett reklámszövegírást és kreatív szövegírást használnék, valószínűleg te is ezt keresed. Az interneten található információk jókora része manapság kreatív szövegíráson alapuló tartalmak. Manapság mindenki eladni akar, amihez kedvcsináló reklámszövegekre van szükségünk.

Reklámszövegírás, SEO szövegírás

A weboldal egyszerű szöveges tartalma csupán tájékoztató jellegű, webáruházakban pedig a termékek nyers adatain kívül jó esetben egy egyszerű termékleírást takar. Amikor a weboldal kiterjedtebb, vagyis pl. kategorizált almenük és céges blogírás is kibővíti az oldalt, szükségessé válik a szövegírás. A kreatív reklámszövegírás már kapcsolódó témákat is feszeget, hogy minél szélesebb körben érhesd el potenciális vásárlóidat.

A SEO szövegírás már nem csak a tevékenységi kör egyértelmű leírását és ennek kiegészítő blogbejegyzéseit jelenti. A SEO, azaz kulcsszó optimalizált szövegírás a keresők által felállított követelményeknek is eleget tesz. A kereső robotok, – mint pl. a Google – a felhasználók keresési szokásaiból állít össze statisztikákat, ezek az adatok szolgálnak a SEO szövegírás alapjául.

Vagyis a reklámszövegírás a lehetséges ügyfelek feltételezett, ugyanakkor komoly statisztikákkal alátámasztott igényeit kiszolgáló információs szöveget takar. Olyan reklám, ami kedvcsináló, azonban az olvasó szájíze szerint lovagolja meg és futtatja ki az adott témát.

A reklámszövegírás és a SEO szövegírás olyan, mint a borsó, meg a héja. Egyik sem igazán létezik a másik nélkül. A kreatív szöveg az olvasónak kell, míg a SEO, azaz a kulcsszó optimalizálás a keresőknek, amiben egyébként a felhasználók keresnek. Ha jó a SEO, akkor rádtalál, aki az adott témában keres, ha pedig jó a szöveg, akkor látogatód örömmel olvassa a tartalmadat. Ez a két lépcsőfok együtt hordozza magában annak a lehetőségét, hogy látogatóidból vásárlók lehessenek.

Szövegírás harmadik weboldalra: reklámfelület

Saját weboldaladon megjelenő cikkeken felül az általunk működtetett weboldalakon is lehetőség van kapcsolódó cikk megjelenítésre utazás, film és kutya témakörökben. A szöveget írhatod te is, de megbízhatsz vele engem is. Amennyiben érdekel ez a lehetőség, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot!

Cikkírást és termékleírások kreatív szövegezését vállalom. Ha a weboldalamon olvasottak nem elég meggyőzőek, tekintsd meg kérlek blogjaimat, vagy weboldalainkat is! Továbbá külső referenciáinkat is folyamatosan töltjük fel az oldalra! Az árakat itt találod, ennek értelmében tudod megrendelni a munkát egy űrlap segítségével. Ha bármilyen egyedi elképzelésed van, kérlek írj emailt! Köszönöm!