A közösségi média szerepe a vállalkozásodban

Vízi csúszda

Ma már mindenki okostelefont símogat. Az okostelefonokon pedig javarészt a közösségi oldalakon pötyögünk. De mit jelent a közösségi média egy vállalkozó számára? Múló trend csupán, vagy fontos eszköz? Kell ez neked egyáltalán?

Fontos eszköz. De a hansúly az eszközön van! A közösségi média ma már elengedhetetlen vállalkozásod működtetéséhez! Azonban soha nem élvezhet priorítást saját weboldaladdal szemben! Nap mint nap jelennek meg a hírek az újabb és újabb közösségi oldalakról, melyek közül a legnépszerűbbeket érdemes használni.

A neten első a terjeszkedés, de csak annyi közösségi oldalra regisztrálj, amennyit tudsz is kezelni! Egy üres, passzív felületnek nem sok értelme van, főleg ha ezel teret adsz a megválaszolatlan üzeneteknek. A nem használt regisztrációkat törölni kell vagy meg kell bíznod valakit, aki kezeli a szociális médiát. Merthogy szükséged van közösségre és közösségi oldalra, de létrehozni nem elég!

Ezeken a felületeken beállításaidnak megfelelően kell válaszolnod nyilvános és privát üzenetekre, moderálnod kell a kommenteket, valamint rendszeresen posztolni is érdemes, hiszen a közösség erre épül. Posztok írását, valamint a szociális média menedzsmentjét is vállaljuk!

A weboldal mint homokozó

Egy személyes weboldal olyan, akár egy virtuális játszótér. De nevezhetnénk homokozónak is, ahol kedvedre homokvárat építesz, vagy épp kincseket ásol ki. Akár személyes weboldalról van szó, akár cégesről, a weboldaladon akár a homokozóban építesz és értéket teremtesz. Egy igazi homokozóban azonban más gyerekek is játszanak, míg a weboldalad felett csak te rendelkezel.

De nincs homokozó gyerekek nélkül, ahogy weboldal sincs látogató nélkül. Tenned kell azért, hogy weboldaladra látogatók érkezzenek. Mivel nyerheted el a többiek kegyeit? Ennek számos módja van, de a legkézenfekvőbb egy színes csúszda, amin keresztül homokozódba érkeznek.

A közösségi média, mint csúszda

A csúszda szerepe kedvet csinálni a játékhoz és eljuttatni a gyerekeket a homokozóba. Tökéletesen ugyanez a szerepe a közösségi médiának is! A közösségi felület nem a te tulajdonod, csupán eszközként használod, mint a saját weboldaladhoz vezető utat. Ha megfogadod ezt a tanácsot, akkor behozhatatlan előnyre teszel szert weboldalad által!

Azok a vállalkozók, akik valamelyik közösségi médiát használják saját weboldalukként, komolytalannak tűnhetnek, hiszen nem áll rendelkezésünkre rendszerezett részletes információ róluk, csak a rövidke posztok, amiket valamikor megosztottak egy-egy akcióról. Ahogy múlik az idő, ez a “spórolás” tehát épp a konkurenciának kedvez, hiszen ő ilyenkor már több éves weblappal büszkélkedhet.

Ahogy idővel a trollok és a kamu profilok is le fognak morzsolódni a különböző felületekről, az emberek is ráébrednek, hogy minden múlandó, csupán a weboldal örök! Ennek ellenére a közösségi oldal használatára is szükség van, de óvatosan, mert a csúszdán megütheted magad!

A te weboldalad, a te fantáziád, így homokozód lehet az akár egy egész tengerpart is aranyló homokkal! A te tengerpartodat annyi pálmafa árnyékolja, amennyit csak akarsz! A lényeg, hogy a tiéd és ha jól csinálod, a tengerpart a valóságban is elérhetővé, azaz megfizethetővé válik számodra!