A legtöbben egyként kezelik a webáruház és a weboldal fogalmát, pedig messze nem ugyanaz a kettő. Igaz, technikailag minden webáruház egy weboldal, de mégis két egymástól független dologról beszélünk. A weboldal egy névjegykártya és az önkifejezés legjobb eszköze. A webáruház pedig ahogy a neve is utal rá, egy áruház a weben. A kettő nem zárja ki egymást, de másra való egyik és másra a másik. Webáruházra általában annak van szüksége, aki valamit el szeretne adni az interneten keresztül. A weboldal ezzel szemben egy játszótér. Eredetileg egy online „névjegykártya”, de el sem hinnéd, mi minden hozható ki belőle!
A weboldal több, mint egy névjegykártya
A weboldal egy terjedelmes névjegykártya. A saját könyved borítója. Ha nem elégszel meg a borítóval, egész könyvvé változtathatod. A weboldalad lapjait azzal töltöd meg, amivel csak akarod, de a weblapok általában szöveges tartalomból állnak, amiket képekkel, videókkal bővítenek ki. Ez egy igazi játszótér, ahol hódolhatsz a szenvedélyednek, kifejezheted vele önmagad a világ felé és szerencsés esetben akár a saját karrieredet is megalapozhatod, legyen az bármi! Főleg olyan vállalkozók választják a webes megjelenés ezen formáját, akik valamilyen szolgáltatást nyújtanak ügyfeleiknek. (fotózás, masszázs, tetőjavítás, stb.) Az alkotók általában szolgáltatásaikról szeretnék informálni érdeklődőiket az interneten, referenciáikkal kiegészítve a tájékoztató leírást.
- Előnye: olcsón létrehozható és szabadon végezhetsz el mindent magadnak a saját weboldaladon. Első lépések.
- Hátránya: a weboldalt rendszeresen frissíteni kell, friss tartalmat kell rá feltölteni és rendszeresen biztonsági mentést kell végezni.
- Így jutsz hozzá: a szabadság ára, hogy meg kell tanulni létrehozni a weboldaladat, vagy szakemberre kell bízni az elkészítését.
A webáruház, mint internetes áruház
A webáruház (vagy webshop) a weboldallal ellentétben nem szolgáltatóknak, hanem kereskedőknek való webes megjelenés. Elsősorban az alkotóknak és a művészeknek lehet dilemma, hogy melyik webes megjelenést válasszák, mert pl. egy festőművész hiába szolgáltató, a festményeit termékként is meg tudja jeleníteni egy webáruházban. Míg a weboldalakon a cégek szolgáltatásaiból állítják össze a szükséges portfóliót, a webáruházak esetében termékpalettáról beszélünk. Webáruház készítésekor a termékek mindegyike egy adatlapot kap, mely adatlapokon az adott termékről készített kép, terméktájékoztató leírás, a termék adatai és az ára szerepel. A termékeket „kosárban” lehet elhelyezni és online pénztáron keresztül lehet kifizetni. Technikailag többféle webáruház létrehozható, melyek egyike az egyedi programozású webáruház, a másik a CMS alapú (pl. WP webáruház,) végül pedig webáruház rendszert tokkal vonóval bérelni is lehet, ilyen pl. a ShopRenter.
- Előnye: a termékeket a webáruház online pénztárán keresztül közvetlenül ki lehet fizetni bankkártyával, PayPallal, vagy akikkel szerződést kötsz.
- Hátránya: több papírmunkával jár, mint egy weboldal, de bérelhető webáruházzal mindez egyszerűbb.
- Így juthatsz hozzá: a webáruház készítésével bízz meg egy szakembert, vagy bérelj webáruházat: ShopRenter Bérelhető webáruház rendszer
Mind a weboldal, mind pedig a webáruház mindössze egyetlen csepp az internet tengerén, ami jelen van, de elvegyül, akár a többiek. Az én dolgom az, hogy ne csak egy csepp legyél az internet tengerén, ehhez azonban együtt kell felkorbácsolnunk a tenger hullámait!
Ha még mindig bizonytalan vagy, a két webes felület közül bármelyiket választod, egyikkel sem jársz rosszul, hiszen egyik sem zárja ki azt, hogy később a másik lehetőséggel is élhess! Weboldal esetében 100%-ban te döntöd el weblapjaid tartalmát. Ha van elképzelésed, de csak vázlatokban tudod megfogalmazni, a szövegírást örömmel vállalom helyetted, webáruház esetében pedig nyugodtan keress, ha egyedi termékleírásra van szükséged!