Rendszeres tartalom, hetente megjelenő cikkek

Telefonját fogó női kéz egy bögre kávé mellett

Nem is sejtjük, hogy a magazinokban olvasható rendszeres tartalom milyen fontos szerepet tölt be az emberiség életében. Mindannyian a különböző tartalmak fogyasztói vagyunk, de a tartalmat nem csak fogyasztani, létrehozni is lehet! Azok a vállalkozók, akiknek saját weboldaluk van, látogatószámuk növekedését érhetik el a saját tartalom folyamatos bővítésével.

Aligha akad ember, akinek az újságírásról ne Clark Kent, vagy Carrie Bradshaw jutna eszébe. Az 1978-as mozifilmben Clark (Christopher Reeve), vagy másnéven Superman egy újságírót alakít, aki “civilben” szuperképességekkel rendelkezik, így mindig kéznél van, ha oknyomozó újságírónő társa bajba kerül. Carrie (Sarah Jessica Parker) egy egészen más tészta. Ő egy 1998-tól vetített amerikai TV sorozat főszereplője, a maga nemében egy menő szingli újságírónő, aki cikkeinek témájához saját és barátnői kalandjaiból merítve varázsolja el New York legolvasottabb lapjának női olvasóit. A két karakterben az a közös, hogy valósággal mindketten az amerikai álom megtestesítői.

Mi pedig imádunk álmodozni. Szeretjük a romantikát és a drámát és szeretünk elköteleződni egy film, egy sorozat, esetleg egy márka mellett. Ez utóbbi jelenthet televíziós csatornát, YouTube csatornát, kedvenc zenekart, vagy akár egy offline, ill. online magazint. Bármelyikről legyen is szó, a rendszeres tartalom ragaszkodást kiváltó erejéről van szó.

Az írott szó a kultúra és az élmény alapja

A Wikipedia szerint az ókori Rómában már létezett a hírlaphoz hasonló kézirat, ami azt jelenti, hogy a hírközlés többezer éves múltra tekint vissza. A folyóiratok, melyekben a hírek mellett könnyedebb témák is megjelentek, csak sokkal később, az 1800-as években kezdtek elterjedni és máig fontos szerepet töltenek be az emberek életében. Habár számos egykori napi- heti- és havilap megszűnt létezni, újságok jöttek-mentek, a magazinok és hírlapok kínálata ma már igen széles skálán mozog. Az internet megjelenésével a legtöbben átálltak az online újságírásra, de sokan ma is kitartanak a nyomtatott formátum mellett. Neked volt valaha magazin előfizetésed?!

Akár sorozatokat fogyasztasz, akár újságelőfizetésed van, kötődsz ahhoz az élményhez, ami számodra a gondtalan dimenziót jelenti. Ahol végre felszabadultan nevethetsz, vagy megértésre találsz. Mindegy, hogy este a munka végeztével pattogatott kukorica kíséretében nézed kedvenc sorozatodat, vagy az olvasólámpa fényében lapozgatsz egy könyvet! Ahhoz, hogy ilyesfajta, számunkra kedves élményekben lehessen részünk, több tucat további szakemberre van szükség. De bárhogy osszuk, vagy szorozzuk, a filmek forgatókönyvét, a dalszöveget, az újságokat és a könyveket is meg kell írni. Vagyis a szövegírók azok az emberek, akik egy új dimenzióba helyezik érzelmeink alapköveit. Rögzítik, szavakká formálják az emberi érzéseket, míg a szórakoztatóiparban dolgozó többi szakember megzenésíti, vagy megfilmesíti azt.

Az egész tulajdonképpen saját érzéseink tükörképe, ezért ragaszkodunk hozzá olyan nagyon. Végül a fogyasztói hűség kialakulása a közös, emberi érzéseknek, az emberi kíváncsiságnak köszönhető. Az információra éhes ember számára mindig van egy-egy üres órácska, amikor bővítené az ismereteit. A tartalom együttérez velünk, csillapítja a fájdalmunkat, tanít és sosem hagy minket egyedül. Ha ez a tartalom nincs, az általuk fenntartott érzelmeink helyét átveszik az ösztöneink és agresszívvá válunk. (Lásd közösségi oldalak, ahol az írott szó rövid, tömör mondatokban, az érzelmeink pedig egy-egy szmájliban nyilvánulnak meg. Persze a közösségi oldalnak is megvan a maga feladata, erről itt volt szó.)

A rendszeres tartalom akkor jó, ha ismeretterjesztő és olvasmányos

Akadnak azonban olyan írott témák, amelyek nem érzéseinket, hanem tapasztalatainkat tükrözik. Annak idején elsősorban a bölcsességnek voltak papírlapjai. A filozófusok és maga az emberiség is vastag könyvekbe, lexikonokba jegyezte fel élettapasztalatait. Az írott szónak értéke volt, ezért elkezdték tanítani. A tankönyvek mellett ismeretterjesztő irodalom, valamint szakfolyóiratok, dokumentumfilmek is gazdagították az ismereteinket, míg végül elérkeztünk a 21. századba, amikor interneten keressük mind az élményt, mind pedig az információt. Bármi legyen is a tevékenységed, akár élményt, akár saját tapasztalataidat vagy képes továbbadni általa, biztosan legalább egy hetilapra való történeted van, amelyek saját online magazinod lapjait is színesíthetnék!

Nem kell neked megírnod, ahogy egy színész sem írja meg a forgatókönyvet, csak nagyon ritkán! Ezért vannak a szövegírók! A forgatókönyvíró a filmhez idomulva ír szöveget, a dalszövegíró a dallamhoz igazodik. A honlap szövegíró ezzel szemben a keresőrobotokhoz és az interneten böngésző felhasználói szokásokhoz igazodva fogalmazza meg a cikkeket. Az online cikkíró 2-3 mondatból, egy iránymutató vázlatból olvasmányos cikket varázsol, hogy minél több visszatérő látogatód ragaszkodjon weboldaladhoz, azaz vállalkozásodhoz legalább úgy, mint te a kedvenc márkádhoz, vagy témakörödhöz.

Rendelj tőlem egy cikket, próbáld ki, hogy mit tudok és ha tetszik, menjünk tovább! A rendszeres tartalom egy hónapra elegendő cikket jelent online magazinod, céges blogod számára! Szükség esetén tartalommarketingben is tudok segíteni! Szövegírás árakat itt találod, további részletekért érdeklődj emailben!

Hasznos volt amit olvastál?

Szavazáshoz kattints a szívecskékre!

Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Nincs még szavazat! Légy te az első, aki értékeli ezt a bejegyzést!