Van úgy, hogy az ember belefásul a nyers hírekbe, a mindennapok problémáiba és a túlságosan karótnyelt, lényegre törő leírásokba. Szeretjük, ha kedveskednek nekünk és szeretjük, ha valami kedvünkre valót olvashatunk. Ezért olvasunk könyveket, ezért nézünk filmeket és ez az, ami a művészetben is keresünk, legyen az egy festmény, vagy bármi más. A kreatív szövegírás nem egy arrogáns szakmai szöveg, nem néz le téged, ugyanakkor érdekes tartalommal bír és életre kelti a betűket.
A kreatív szövegírás ha úgy tetszik, egy marketing eszköz. Ahhoz azonban, hogy egy terméket, vagy szolgáltatást eladjunk, gyakran nem elég tárgyilagosnak és lényegretörőnek lenni, ezért ez így egy kicsit ellentmondásos. A markeing ragaszkodik a tárgyilagossághoz, a kulcsszavakhoz és sok esetben „erőszakosan rád tukmálja” a portékáját. Lásd gerillamarketing, vírusvideók, stb.
A kreatív stílusban megírt szöveg az ilyen fajta marketingnek a finomhangolása. Egy terméket el lehet adni száraz, nyers adatokkal is, de minden bizonnyal egy kedvcsináló, szívhez szóló környezetben sokkal inkább magunkénak tudjuk érezni a helyzetet, ami indokolttá teszi, hogy nekünk bizony szükségünk van arra a termékre. A legjobb példa erre a mitológia. Hisz ki ne szeretne fantáziálni?
Miből tevődik össze a kreatív szövegírás?
Amikor az ember elutazik valahová, hogy megnézzen egy többezer éves kőépületet, szereti hallani a hozzá fűződő legendákat. Ez utazásunknak egy olyan csúcspontja, amikor végre tényleg önmagunk lehetünk. Kicsit megfeledkezünk a problémáinkról, kicsit egy képzeletbeli édesanya védelmező karjaiba képzelhetjük magunkat, aki elringat és mesél nekünk. Megfeledkezve a külvilágról, semmi másra nincs szükségünk, csak azokra az andalító szavakra, amelyek saját fantáziánk szülőanyjaként létrehozza számunkra a földi paradicsomot. A földi paradicsom ezesetben egy érzés, amit a legenda és a helyszín együttese váltott ki belőlünk.
A Görögbe fogadva c. filmben tökéletes példát láthatunk erre, amikor Georgia, az idegenvezető az unalmas történelem helyett korhű jeleneteket mesél a görögországi helyszínekről. Nincs ebben semmi rossz, hiszen ezek a sztorik ugyanarról a korról szólnak, ugyanazokról a személyekről, mégis sokkal figyelemfelkeltőbbek. A szövegírás kreatív formája tehát új köntösben tünteti fel ugyanazt a mondanivalót, miközben ragaszkodik az eredeti és hiteles információkhoz.
Még egy konkrét példa
A legapróbb porszemcse nem mindenkinek jelenti ugyanazt, de én megtalálom benne a szépet és ilyenformán a továbbiakban már csillagporról beszélhetünk. A továbbiak természetesen a témától is függenek, de azt hiszem, bármiről tudok írni, még soha egyetlen megbízásomat sem kellett visszamondanom és mindig elégedettek voltak az ügyfeleim.
A kreatív szöveg olyan értékes tartalom, aminek olvasása élményt nyújt, hiszen az olvasó fantáziája szárnyalni kezd. Ez a szövegírás fajta segít megőrizni az olvasás szeretetét, legyen szó könyvről, vagy internetes tartalomról. Az ilyen szövegek írója megtalálja a kapcsolatokat az egyik-másik téma között és úgy fűzi össze a szálakat, hogy az eredmény olvasmányos legyen.
Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, kérlek keress meg, hiszen minden szöveg megírása egy újabb kihívást jelent számomra! Szövegírás árakat itt találsz, cikket, termékleírást vagy hasonló szövegek írását megrendelni pedig itt tudod!