Webshopod van, de kevés a látogatód. Nem érsz el eredményeket. A webshopok sorra nőnek ki a földből, de lassan úgy érzed, hogy elveszítetted a csatát. Mi lehet a baj? Miért nem jönnek a vásárlók? Tényleg az egyedi termékleírás lehet a megoldás?
A rengeteg termék, ami webáruházad kínálatában van, mind külön figyelmet igényel. Több partnerrel dolgozol, mindenkinek más a bevált szokása és a szabályok is kötnek. Fizeted a könyvelőt, a weboldal szerkesztőt, a futárról már nem is beszélve. Mindez rengeteg energiát emészt fel, ezért érthető, hogy az ember a legkevésbé fontosnak ítélt teendőkre fordítja a legkevesebb figyelmet és időt. De vajon jól állítottad össze a fontossági sorrendet?!
Ha nem fordítasz kellő figyelmet a webáruházadra, a konkurencia megteszi helyetted. Ha te nem írsz egyedi termékleírást, megteszi más! A Google kereső szeme azonban mindent lát, többek között azt is, hogy kinek egyedi a tartalma és hogy „mi volt előbb, a tyúk, vagy a tojás!”
A webshop és a vásárló is érző lények
Sokan helytelenül azt gondolják, hogy a webshop csupán egy élettelen fogalom. De a vásárlók nem azok, ezért ha saját webshopodra gondolsz, mindig ezt tartsd szem előtt!
Kezdjük mindjárt az elején! Képzelj el egy tenyeredben elférő kedves kis manót, aki nálad lakik! A manó akár egy fiú gyermek, vagy egy háziállatka megtölti az otthonodat élettel. A manók azonban gyakran rosszalkodnak, ezért folyamatos figyelmet és gondoskodást igényelnek. Nos, ez a kis kobold a te webshopod! Gondolj mindig így rá és máris jó útra tértél!
Nyers termék adatokból egyedi termékleírás
A webáruházakban gyakran tudatosan, leszűkítve vannak fent a termék adatok, ám egy weboldalon soha nincs „felesleges” adat! Tudom, a webáruházad tárhelye véges, a szöveges adatok azonban nem foglalnak sok helyet. A tárhelyed méretét az óriási, nem hozzáértő által feltöltött képek és a még óriásibb videók, valamint a nagy számú bővítmények terhelik a legjobban, ezért a szöveges tartalomtól soha ne félj!
A termék adatai önmagában a termék méretére, súlyára, anyagára, stb. vonatkozó, listaszerűen felsorolt adatok. Ezeket többnyire minden webáruház megjeleníti, de sajnos az esetek többségében az adatok hiányosak. Pl. egy mosógép esetében a vásárló a masina méretet és a technikai jellemzőit nézi meg ekőször, de a mosógép súlya is fontos információ, hiszen nincs minden házban van lift, így a vásárlónak a cipekedésre is gondolnia kell.
A kreatív termékleírás a termék adatain alapuló, vagy épp annak a hiányát pótló szöveg, amely többek között kitér az ilyen fontos részletekre, valamint kedvcsináló szövegkörnyezetet teremt a nyers adatoknak. Egy egyedi szöveg, amely a nyers adatokat a vevő nyelvére fordítja. Persze az igényes tartalomfeltöltés itt nem ér véget, hiszen a jó szöveges tartalom mellett a webáruházakban használt jó minőségű képek is elengedhetetlenek!
Amikor a manó rosszalkodik
Sajnos előfordul, hogy a kereskedők nem kapják meg a termék adatait a gyártótól. A kereskedő érdekében áll, hogy a terméket megfelelő tájékoztatás mellett adja el, ezért a termékleírásra kivétel nélkül mindig szükség van! Jóllehet a webáruházaknak nincsenek tényleges polcai, manócskád mégis képes rá, hogy sértődésében ledobálja a polcokról a portékát! Termékleírás hiányában pl. a vásárló böngészőjét bezáró X-re tereli a figyelmet.
A webáruház manók azt szeretik, ha sok a látogató, minden akadálymentesen működik és a látogatókból vásárlók lesznek. Ilyenkor jön, megy, lubickol a kattintásokban, hiszen hasznosnak érzi magát. Mindig tegyél a webáruház manójának kedvére, mert ha egy kobold unatkozik, akkor rosszalkodni kezd, a vásárlóid pedig a konkurenciához fognak fordulni! Tölts fel egyedi termékleírást, ügyelj a webshopban használt képek méretére és minőségére, stb.! Ha a manód elégedett, teljesíti minden kívánságodat!