A weboldal semmit sem ér, ha nem találja meg senki

Üres névjegykártya pakli

A látogatószám növelés örök kérdés a vállalkozók körében. Ha érted a névjegykártya működését, közel vagy a megoldáshoz! Amikor a weboldaladra új tartalmat töltesz fel, kiadsz egy névjegykártyát a kezedből. Csakhogy ezt a névjegykártyát nem egy ember, hanem a “nyilvánosság kezébe” adod…

Néhány évtizeddel ezelőtt óriási dolognak számított a névjegykártya. Aztán jött a digitalizáció és kinőttük a lapocskát. Kibővített tartalommal az internet nyelvére fordítottuk, hogy kik vagyunk. Ezek voltak az első (névjegy) weboldalak. A kettő között az a hasonlóság, hogy hiába van, ha nem tud róla senki. Ha nem adod oda senkinek a névjegyedet, ill. a webcímedet. A különbség pedig az, hogy míg a névjegyet egy személynek adod, a weboldal mindig a nyilvánosságnak szól.

Dr. Csernus Imre mondja mindig, hogy a lelki problémák megoldásához vezető út első lépése, amikor látod leírva a problémát. Valahogy így működhet ez a jó és a rossz érzéseinkkel is. Ilyen lehet egy vizsga elvégzése, egy oklevél, vagy díj átvétele és furcsa, de hasonló érzés a névjegykártya kezedbe vétele is. Legyél alkalmazott, vagy vállalkozó, amikor először tartod a kezedben a néhány centiméteres lapocskát és “kézzel foghatóvá” válik, hogy ki vagy, az mindenkit jó érzéssel tölt el. S bár a weboldal kézzel nem tapintható, rengeteg kapcsolódó tartalom megjelenítésére alkalmas.

El tudod képzelni, hogy ha egy kártya kézhez vétele örömöt okozott, mekkora öröm lehet egy saját weboldal?! Persze a weboldalak sajnos sok esetben válnak átokká a várva várt áldás helyett. Hogy ennek mi az oka, az alábbiakból megtudhatod.

Amikor a névjegykártya semmit sem ér

A weboldal friss tartalom nélkül olyan, mint egy megkopott névjegykártya a zsebedben. Várod, hogy eljöjjön az ideje, hogy valakinek odaadhasd, de csak áltatod magad ha nem cselekszel, mert a névjegyosztás nem egy naptárban jegyzett piros betűs ünnep. Soha nem jön el a megfelelő hely és idő arra, hogy osztogasd! A névjegykártyát reggeltől-estig fűnek-fának osztani kell, különben kopik, gyűrődik és idővel aktualitását veszti. Tudom, ez elég idegenül hangzik, de hidd el, csak így van értelme, mert soha nem tudhatod, hogy kinek van szüksége a szolgáltatásaidra!

Persze lehet kifogásokat keresni, hogy “majd jövő hónapban a konferencián”, vagy hogy “őt ez úgysem érdekli”, de ez mind-mind elvesztegetett idő, hiszen ha már a héten eljuttattad volna a vállalkozásod hírét mindenkinek akivel találkoztál, ők már tudnának rólad. Lesz aki a hűtőre tűzi a névjegyedet, lesz aki az asztalán tartja majd, hogy el ne felejtse, lesz aki továbbadja a szomszédjának és igen, olyan is lehet, aki a kukába dobja. De azt kívánom, hogy ez legyen a legnagyobb veszteség az életedben!

Amikor a weboldal semmit sem ér

A névjegykártyához hasonlóan a weboldal csak egy névjegy az interneten. Sajnos a legtöbben a weboldaltól azt várják, hogy hirtelen megnöveli a vásárlók, vagy az ügyfelek számát. Ez tévedés!!! A weboldal ilyen szempontból tökéletesen ugyanolyan, mint a névjegykártya. Elkészült, ott lapul a táskádban, de nem osztogattad, nem adtad oda senkinek.

Amikor a weboldaladra új tartalmat töltesz fel, kiadsz egy névjegykártyát a kezedből. Csakhogy ezt a névjegykártyát nem egy ember, hanem a “nyilvánosság kezébe” adod. Ez az előnye a weboldalnak a névjegykártyákkal szemben. Persze lehet trükközni és meg lehet (és meg is kell!) osztani a webcímedet a közösségi médiában, de ez friss tartalom nélkül csak ideig-óráig működik. Ha mindig ugyanazt osztod meg, előbb-utóbb senkit nem érdekel majd, rosszabb esetben pedig akár tiltásra is kerülhet a bejegyzésed.

A megoldás az, ha te magad írsz tartalmat a vállalkozásod üres lapjaira, mert az örökké tartalomra éhes Google mindig örömmel fogadja ezeket a “névjegyeket”. Minden újabb cikk a vállalkozásod egy újabb névjegykártyája, amelyet a világháló univerzumának kezébe adsz, a Google pedig rangsorolja azt. Ha nem megy az írás, vagy nincs rá időd, akkor is van megoldás! A szövegíró elvégzi helyetted ezt a munkát! Ha pedig azt szeretnéd, ha ezzel együtt a tartalom feltöltést is levenné valaki a válladról, marketing menedzserre van szükséged!

Húsz éve digitális tartalom készítéssel foglalkozom. Céges blog írását a legkülönbözőbb témakörökben gyakorlom. Az energetikától a női aktfotózásig, a pszichológiától az akkumulátorig termékekről és szolgáltatásokról is egyaránt írtam már. Árakat itt találsz. Ha tetszett amit olvastál, várom megkeresésed!

Hasznos volt amit olvastál?

Szavazáshoz kattints a szívecskékre!

Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Nincs még szavazat! Légy te az első, aki értékeli ezt a bejegyzést!