Mitől kreatív a kreatív szövegírás?

Kreatív szövegírás

Az offline újságírás és az online tartalomszolgáltatás után új kifejezés látott napvilágot a neten. A kreatív szövegírás olyan kedvcsináló leírást jelent, ami egy külön szakmává nőtte ki magát. Míg az újságírók kezdetben a hírközlésre specializáltan írtak, később érdekességeket tálaltak az olvasóknak, az internet megjelenésével több lehetőség nyílt meg előttük.

Ugyanez történt a weboldal szerkesztőkkel is. Az online tartalmak létrehozói az internet kezdetén csak meg akartak jelenni a neten, de az online jelenlét a konkurenciát is vonzotta. A legtöbb vállalkozó valamilyen formában online is jelen van a neten. Vannak akik megelégednek a közösségi oldalak használatával, de akik tudják, hogy milyen előnyt és értéket jelent vállalkozásuknak a saját weboldal, ők azt is fenntartják.

Saját weboldalt indítani és működtetni nem kerül különösebb erőfeszítésbe, de az egyre nagyobb verseny miatt valamivel ki kell tűnni a tömegből. A rengeteg próbálkozás mellett az egyedi tartalom erre a legbiztosabb megoldás, ebben segítenek a kreatív leírások!

Kreatív szövegírás röviden

Régen a könyvek töltötték be az olvasnivalók szerepét, amit mostmár javarészt az interneten keresünk. A könyvek nem voltak olyan tárgyilagosak, mint a világháló, ahol többnyire inkább valamilyen információhoz akarunk pillanatokon belül hozzájutni. A könyvek „ráérősebbek” voltak és felpiszkálták a fantáziánkat. Ezt teszi a kreatív szövegírás is. A nyers adatok és a rizsa helyett új köntösbe: mondatokba helyezi a mondanivalódat, ezzel kedvet csinál saját témájához, amiről szól. A fenti kép a kreatív szöveg tökéletes ábrázolása. Nézd meg a képet! Szárnyal a fantáziád? Ha igen, akkor megértetted, mit jelent kreatívnak lenni egy szövegírásban!

Ugyanez részletesen

Vagyis a kreatív szöveg egy marketing eszköz arra, hogy valamit eladj, vagy valamihez kedvet csinálj az érdeklődő számára. Okostelefonja ma már mindenkinek van, így a fotózás nehézségeit mindannyian ismerjük. Gondolj egy olyan számodra kedves pillanatra az életedben, amikor nagyon szerettél volna valamit megörökíteni a telefonoddal (vagy korábban a fényképezőgépeddel), de a fotó nem sikerült!

Ugye milyen kiábrándító? Ezt érzi annak a webshopnak a tulajdonosa is, aki megpróbál maga fényképeket készíteni saját termékeiről. Aki weben próbálja eladni a portékáját, jól tudja, hogy az eredményes kereskedelem alapja a „megfelelő megvilágítás”, de nem csak a fotó szempontjából. Ugyanazt az árut nagyon rossz, előnytelen fotóval is lehet hirdetni, ugyanakkor egy élénk, színes fotó azonnal meghozza az emberek kedvét a vásárláshoz.

A kép és a szöveg mindig is kiegészítői voltak egymásnak. Van, amit nem lehet leírni és többet mond a róla készült kép, míg van olyan kép, ami határozottan magyarázatra szorul. Az eladni kívánt árucikket tehát a fotón túl szöveges kedvcsinálóval is el lehet látni, miért ne tennénk meg mindent szükséges lépést azért, hogy értékesítésünk a lehető legeredményesebb legyen?!

Ez csupán egy lehetőség, senkinek nem muszáj vele élni, de vajon mit fogsz hozzá szólni, ha a konkurenciád éppen ezekkel a kreatív leírásokkal fog behozhatatlan előnyt szerezni?! Ma már mindenki arra törekszik, hogy leírásai kreatívak, egyediek és keresőoptimalizáltak legyenek, mert a Google szereti az ilyen tartalmakat! Én mind egyedi, mind pedig kreatív szövegírásra készen várom a megkeresésedet!

Hasznos volt amit olvastál?

Szavazáshoz kattints a szívecskékre!

Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Nincs még szavazat! Légy te az első, aki értékeli ezt a bejegyzést!