Mi az a SEO? Keresőoptimalizálás és SEO között mi a különbség?

Keresőoptimalizálás és SEO

A SEO egy angol rövidítés. A “Search Engine Optimization” rövidítése, ami szó szerinti fordításban azt jelenti: “kereső motor optimalizálás”. A keresőoptimalizálás ennek egy rövidebb verziója, ezt használjuk a hétköznapokban. Vagyis a keresőoptimalizálás és a SEO ugyanaz. De mit takar ez a kifejezés?

A keresőoptimalizálás az interneten zajló, weboldalakat érintő tevékenység. Minden weboldal tulajdonosnak szüksége van rá, hiszen minden weboldal, amely beszáll a világháló ringjébe, a vásárlók/ügyfelek kegyeiért küzd és akkor a legboldogabb, ha arany, ezüst, ill. bronzérméket tudhat magáénak. Az internet egy verseny, amibe bármilyen weboldal benevezhető, de ismerni kell a játékszabályokat. Egy weboldal sokféle szempontot figyelembe véve jut el a dobogó első helyeire, amihez keményen meg kell dolgozni. A SEO győzelem azonban nem jelent semmit, mert bármikor jöhet egy felkészültebb, erősebb weboldal, aki váratlanul kiütéssel győz.

Ennek ellenére mindenki látogatót szeretne, amihez elengedhetetlen a weboldal keresőoptimalizálása, hogy weboldalad minél jobb helyre kerüljön az internetes keresőben, ezzel minél nagyobb esélye legyen az átkattintásra és az ebből eredő vásárlásra. Ehhez előfordulhat, hogy már csak egy jól megírt kedvcsináló cikkre, vagy képre van szükség…

A SEO dobogósai: hogyan lehet előre jutni a keresőben?

A keresőoptimalizálás a weboldalad finomhangolása az internetes kereső igénye szerint. Maga a kereső a weboldalak gyűjtőhelye. Egy könyvtár, ahol a könyvek a weboldalak. A weboldalak rangsorolását a kereső a minőség alapján végzi, mely minőség a felhasználók szokásainak megfigyelésén, egy gépi statisztikán alapul. Többféle szakember összehangolt munkájára van szükség ahhoz, hogy weboldalad az internetes kereső igénye szerinti minőséget hozza és a lehető legtöbb felhasználóhoz eljusson, ehhez alapvetően két dolog szükséges:

  1. Technikai beállítások
  2. Minőségi tartalom

Keresőoptimalizálás és SEO technikai beállítások

Ha megrendelőket szeretnél, akkor weboldalad nem “lóghat a levegőben”! Miután elkészült, érdemes megkeresni egy szakembert, aki elvégzi az oldalad finomhangolását. A technikai beállításokkal maximálható mind a weboldalad gyorsasága, biztonsága és a komplett felhasználói élmény. Maga a tartalom is a keresőoptimalizálás része, ezért fontos, hogy a szöveges tartalom minősége és mennyisége is a keresőnek (vagyis a felhasználók szokásainak) megfelelő legyen.

SEO minőségi tartalom

Ez egy elég tág fogalom, de weboldal esetén elsősorban a szöveges tartalomra értendő. A szöveges tartalom kiegészíthető képpel és videóval is, melyek mindegyikénél fontos a minőség, de keresőnk elsősorban a minőségi és mindenképpen egyedi szöveget keresi. A minőségi alatt itt szintén a felhasználók szokásainak statisztikájából indulunk ki. A helyesírás alap, de a szövegírás minősége nem csak ezen áll, vagy bukik! A szövegnek empatikusnak kell lennie. A SEO szövegírás lényege a kulcsszó optimalizált szöveg írása, amit egy tehetséges szövegíró kombinál az emberi érzésekkel.

A keresőoptimalizálás és SEO néven emlegetett hókuszpókusz tehát egy összetett feladat és az oldalon kívüli teendőket és egyebeket nem is említettem. Lerövidítve a korábbról gyűjtött szokásaink alapján a kereső rangsorolja a weboldalainkat és javaslatokat tesz, hogyan érheted el te is a lehetséges maximumot! Ahhoz, hogy jó eredményt érjünk el, weboldaladnak úgy kell táncolnia, ahogy a kereső fütyül, mert a keresőnek részletes információi vannak a keresési szokásainkról. Ezek az információk folyamatosan változnak, ezért tartani kell a lépést, folyamatosan kell “edzeni”, hogy versenyben maradhassunk.

Én elsősorban szövegírással foglalkozom. Ha szövegírót keresel és fix kulcsszavakat szeretnél a kívánt cikkbe, kattints ide és rendelj egy cikket!

Hasznos volt amit olvastál?

Szavazáshoz kattints a szívecskékre!

Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Nincs még szavazat! Légy te az első, aki értékeli ezt a bejegyzést!