Az amerikai keresőóriás újabb közösségi oldallal kísérletezik. Ha az Orkut és a Google+ egy vadvirág volt a réten, akkor az új Keen közösségi oldal egy virágos mező. A Google most igazán mingdent beleadott! Kincsként kezeli a minőségi tartalmat, amit a regisztrált felhasználók gyűjtenek egy csokorba.
Az új közösségi oldal célja fenntartani az emberekben a lelkesedést az érdekes tartalmak gyártásához és azok megtalálásához. Mindenki tudja, hogy a Google keresőben jó helyre kerülni főnyeremény, de ennek a módja már vitatott, az eredmény fenntartása pedig nem garantált. A Google mindig is az egyedi tartalomra alapozta a keresési találatait, de ezt a legtöbben félreértik. Sokan megtanultak SEO nyelven beszélni – mármint írni – és azt hitték, hogy ez elég egy oldalt a kereső első helyein tartani. Ez ideig-óráig lehet, hogy működik, de a kulcsszó optimalizált webes tartalom valahol manipuláció, ami hosszú távon nem tud működni. (Hacsak nem fizetett hirdetésről van szó.)
Ezt kívánja érzékeltetni és bebizonyítani a Google az új közösségi oldalával, amelyet Keen néven elindított. A Keen magyarra fordítva „lelkesedést” jelent. A Google ezzel mindenkinek üzen, aki internetet használ: a tartalomszolgáltatókat a minőségi tartalom gyártására bíztatja, a felhasználóknak pedig a minőségi tartalom iránti igényre vonatkozóan kéri a lelkesedését. A lelkességet tovább fokozza, hogy az általunk „kínelt” tartalmakat drágakőnek becézi.
Mivel több a Keen, mint a többi közösségi oldal?
A Google egy maréknyi csapata, az ú.n. „Area 120” létrehozta a Keen nevű oldalt, amely jelenleg kísérleti fázisban van. A Google folyamatosan újabb és újabb termékek fejlesztésén dolgozik, melyek mindegyikének a Google kereső, valamint a hozzá tartozó, különböző háttérstatisztikákat biztosító motor az alapja és összekötő kapocsa. A Google nem titkolt célja egy általa fejlesztett mesterséges intelligencia létrehozása. Sokan nem értik, pontosan mi az a mesterséges intelligencia, de a Keen használata erre is rámutat, hiszen a szociális háló itt már nem csak kulcsszavakra, hanem kérdő mondatokra is alapoz.
A Keen számítógépről is elérhető ezen a webcímen, vagy letölthető a Google Play áruházból. A regisztráció Google fiók tulajdonosoknak egyetlen kattintás és máris létre lehet hozni a Keen-eket. A Keen olyan, mint egy kategória, vagy kulcsszó. (A Pinteresten ezt táblának nevezik.) Tegyük fel, hogy nagyon szereted a csokoládét. A plusz ikon megnyomásával írd be: „csoki„. Nyomd meg a NEXT gombot a továbbiakhoz. Itt a témába illő keresőszavakat és szópárokat kell megadni. Olyanokat, amik az adott témán belül még tovább szűkítik a kört. Pl. tejcsoki, mogyorós csoki. Ha nem írsz be semmit, semmi baj, enélkül is mehetsz tovább! A CREATE gomb megnyomásával látni fogod, hogy mi történik, a többit ráérsz tanulmánozni. Természetesen utólag minden Keen szerkeszthető, törölhető, stb. A saját „kíneken” belül 2 x 3 gombot szükséges ismerni:
- Add, Share, Edit: azaz hozzáadás, megosztás, szerkesztés
- Gems, Explore, Searches: azaz drágakövek, felfedezések és keresések
Az ADD gomb megnyomásával posztolhatsz az adott témában, azaz kínben. Írhatsz egyszerű szöveget, használhatsz #hashtageket, megemlíthetsz más felhasználókat a @ előtaggal, vagy egyszerűen linket is hozzáadhatsz. Mindezt természetesen kombinálni is lehet. Bármi, amit megosztottál alapból drágakőnek minősül, ezért a GEMS fülben fog megjelenni, a többi netes tartalom pedig már az EXPLORE fülben található ugyanebben a témában. Témán belül szekciókat is létrehozhatsz a könnyebb átlásthatóság és rendszerezés kedvéért. (Az előző témánál maradva pl. feketecsoki, fehércsoki, stb.) A SHARE gombra kattintva meghívhatsz a kínedbe mást is, így együtt gyűjthetitek a csokikról, vagy egyebekről szóló cikkeket. Megosztani jelenleg emailben lehet a kínedet, vagy WhatsAppon. Az EDIT a kíned szerkesztését teszi lehetővé, itt írhatsz pl. leírást a kínedhez, és minden további beállítás is itt végezhető el, kivéve a profilodhoz tartozókat, ami a szokásos jobb felső sarokban található.
A Pinterest koppintásaként emlegetett Keen közösségi oldal megjelenésében valóban a Pinterestre hasonlít, működését is figyelembe véve azonban több közösségi oldalt (Ask.fm, Disqus, Instagram, blogok…) is egybegyúrt. A Keen ha úgy tetszik, egy nemzetközi magazin, amihez te írod, vagy gyűjtöd a cikkeket. Az álhírek korában ez a közösségi oldal arra ösztönöz, hogy keressük meg a tűt a szénakazalban, vagy stílusosan szólva gyémántot a hamuban…
A Keen egy kísérleti weboldal. De vele, vagy nélküle a jövő biztos, hogy a minőségi tartalmakról fog szólni! Ha saját weboldaladhoz szövegírót keresel, ill. weboldaladhoz, vagy webáruházadhoz érdekes cikkekre, szöveges tartalomra lenne szükséged, tudod hol találsz!