Szövegírás kapcsán gyakran feltett kérdések

Hány cikket kell írnod, hogy előre kerülj a keresőkben?

Előrébb lehet kerülni, de egészen az első helyekért komoly küzdelem folyik. Erre nincs konkrét recept, hiszen a Google az állandó fejlesztéseivel mindig több lépéssel előttünk jár. Egy igazán jó cikkel két évtizeddel az internet megjelenése után még mindig van esély előre kerülni, de összességében elmondható, hogy egy témát a legaktívabban, legteljeskörűbben bemutató weboldal az, aki általában az első helyeken megtalálható. Ez természetes, hiszen mindannyiunknak az az érdeke, hogy minél pontosabb információkat kapjunk a keresett témákban.

Miért kell a szóközt is kifizetni?

Az újságírókkal ellentétben a webes felületek szövegíróinak munkadíja a legtöbb esetben leütésekben vannak meghatározva. A leütések a szövegírásra fordított időnek ugyanolyan törtrészei, mint bármelyik másik betű a billentyűzeten, ezért nem teszünk különbséget a kettő között.

Weboldal készítés kapcsán gyakran feltett kérdések

Milyen költségei vannak egy weboldalnak?

  • A tárhelyszolgáltatónak évente egyszer kell fizetni (domain + tárhely díja). A weboldalhoz szükséges első lépésekről itt írtam.
  • A weboldal elkészítése egyszeri alanyi adómentes (AAM) fix összegért történik, mely összeget utólag kérünk átutalással. Az árakat itt találod. A feltüntetett árak BRUTTÓ árak, nem tartalmaznak ÁFA-t, az e-számlák AAM áfakulccsal kerülnek kiállításra! Az éves tárhely+domain költégén és a weboldal készítés egyszeri munkadíján kívül nincs más fizetnivalód, de a weboldal frissítést az ár nem tartalmazza, ezért kérlek, mindig végezd el a frissítést, mert az ennek elmulasztásából eredő hibákért és károkért nem tudok felelősséget vállalni!

Az egyszeri munkadíjat a weboldal elkészítéséért nekem fizeted, a domain és a tárhely éves díját pedig a tárhelyszolgáltatónak.

Mit kapsz a pénzedért?

A magánszemélyeknek összeállított szolgáltatáscsomag egy kész weboldalt tartalmaz, amely magába foglalja az alábbiakat:

  • domain és tárhely regisztráció ügyintézése
  • WordPress ingyenes tartalomkezelő rendszer + a sablon telepítése
  • menüpontok létrehozása
  • kapott tartalom feltöltése
  • rendelkezésre állás a weboldalad elkészítését követően

További bővítmények telepítése és beállítása, kiemelt tartalmak, dobozok létrehozása, valamint címkék, kategóriák létrehozása választott weboldaltól/csomagtól függően.

Mire van szükségünk a weboldal készítéshez?

  1. Domain és tárhely elengedhetetlen! Ez nem nagy költség, (kb. tízezer ft/év) de első lépésként ezt kell először elintéznünk. Ne aggódj! A regisztráció ügyintézését ingyen átvállalom! Ha van már domain és tárhely, akkor kelleni fog a hozzájuk tartozó felhasználónév és jelszó.
  2. Adatok és leírások a menüpontokhoz igazítva. Olyan dokumentumok, amelyek nyilvánosan megjeleníthetőek. Szövegírást az alábbi áron vállalok.
  3. Fotókra is szükség lesz. Fontos, hogy kizárólag min. 1024 pixel felbontású, fekvő képet tudunk elfogadni!

Hogy fog kinézni a weboldalam?

A weboldaladat WordPress motor fogja hajtani, amihez WordPress sablonra lesz szükséged. Az ingyenes sablonok közül itt tudsz választani, amit bármikor lecserélhetsz a jövőben!) Ez elsőre biztosan túl sok és ijesztő, de ne aggódj, segítek! A weboldalt ezen kívül menüpontokkal kell megalapoznunk. Ez olyan, mintha egy házat kéne felosztani a szükséges helyiségekre. A minta weboldalaknál a menüpontok száma korlátozott, de külön munkadíj ellenében bővíthető.

Mennyi idő, amíg a weboldal elkészül?

Amennyiben a szükséges dokumentumkat, képeket és írásos anyagot időben megkapjuk, weboldalad a megrendelést követően akár 1-2 hét alatt elkészülhet! Ha ez mégis másként lenne, arról emailben értesítünk.

Megrendelés menete

  1. Megrendelés és nyomtatványok: A megrendelőlap elküldése után egy visszaigazolást kapsz, melyben mellékelni fogjuk az aláírni szükséges nyomtatványokat. Az aláírt dokumentumot e-mailben kell visszaküldeni nekünk.
  2. Domain + tárhely kifizetése: A dokumentumok átvétele után regisztráljuk az igényelt domaint és tárhelyet, ezt követően ennek költségét ki kell fizetni a tárhelyszolgáltató számára.
  3. Rendszer telepítés, fájlok fogadása: Az összeg beérkezésekor telepítjük a rendszert az új tárhelyre, majd megkezdjük a kapott anyagok feltöltését. Ehhez szükségünk lesz a tárhelyedhez felhasználónevére és jelszavára, a fent megjelölt fotókra és szövegekre.
  4. Munkadíj rendezése átutalással: Emailben fogom jelezni, ha a weboldalad elkészült. Ekkor küldöm a díjbekérőt és a bankszámlaszámot, ahová a munkadíjat várom. Átutaláskor kérlek, a közleménybe írd be a kapott ügyfélazonosítót!
  5. Kulcs a weboldaladhoz: Az összeg megérkezését követően küldöm az e-számlát és a weboldaladhoz szükséges kulcsot, azaz a felhasználónevet és jelszót. A weboldal átvétele után ha bármilyen segítségre van szükséged, 30 napig állok rendelkezésedre. Ezt követően különdíj ellenében tudok segíteni!

Miért e-mailben kommunikálunk?

Úgy gondolom, hogy az e-mail egy sokkal közvetlenebb kommunikációs forma, mint a chat, ahol a kommunikáció lényege a gyorsaság és nem feltétlenül a minőség. Egyre több helyen jelennek meg a nyers chat robotok, akiknek nem a segíteni akarás a feladatuk, csupán az előre betáplált kérdésekre az előre betáplált válasz megjelenítése.

Egy régi mondás szerint “A szó elszáll, az írás megmarad.” Ez a gondolat szintén az e-mail tekintetében a legkedvezőbb, hiszen egy múltbéli telefonos beszélgetést nem lehet visszahozni, a chat jellegű levelezéseket pedig nehezebb visszakövetni, mint az e-mailt.

A napom nagy részét azóta a számítógép előtt töltöm, amióta létezik az Internet. Az eltelt húsz év alatt e-mailben nem csak teljes rendezvények szervezését, de csoportos külföldi utazásokat is szerveztünk már, azon kívül az egyik legfontosabb weboldalunk oldalbordájaként létrejött fajtamentő egyesület is e-mailek útján alakult meg. Meggyőződésem, hogy az emailben történő kommunikáció összeszedett és szükség esetén utólag is jól áttekinthető.