A content marketing jelentése és szerepe egy vállalkozásban

Content Marketing felirat

A content marketing jelentése magyarul tartalommarketing, A tartalommarketing a weboldal háttérstatisztikáinak elemzésén alapuló tartalom előállítása és terjesztése. Vagyis nem csupán látogatókat csal az oldaladra, hanem célzottan teszi mindezt úgy, hogy az ne legyen tolakodó, mint a reklámok általában.

A content maketing jelentése és egyben szerepe egy vállalkozás életében röviden az, hogy weboldaladat megtalálják az interneten. Vagyis egy már létező vállalkozás már létező weboldalának tartalmáról beszélünk, amit az óriásplakátok helyett, vagy mellett reklámként használunk. A szórólapok, a plakátok és általában a reklámok a vállalkozást reklámozó külső eszközök, míg a „content” a sajátunk. Tartalmat magunk is készíthetünk, vagy szakembereket is megbízhatunk a feladattal. Rengeteg hozzád hasonló, számlaképes kisvállalkozó (fotós, grafikus, kreatív szövegíró, videószerkesztő és social media manager, stb.) várja az ilyen megbízásokat akár egyszeri alkalomra, akár havi rendszerességgel. Az ütős tartalom óriási meglepetést tud okozni!

Content marketing jelentése magyarul

Az értékesítést jelentő angol marketing kifejezést biztosan te is ismered, a content magyarul pedig „tartalmat” jelent. Ezekből a tartalmakból állnak össze az interneten található weboldalak. A két szó együttes használata, azaz a „content marketing” jelentése szó szerinti fordításban tartalom értékesítés, ám ez egy ennél sokkal összetettebb tevékenység. Nem mindegy pl., hogy mit értünk tartalom alatt, hiszen a tartalom a vállalkozó igénye szerint gyakran több szakember munkáját teszi szükségessé. Az értékesítés ezen formája továbbá a közösségi médiát, mint marketing eszközt használja, ami további szaktudást igénylő munkafolyamatokból áll.

Vannak olyan vállalkozók és marketing ügynökségek, ahol mindezt egyben is igényelheted, valamint vannak kedvezőbb áron dolgozó, a content marketinghez tartozó egyik-másik feladatot ellátó vállalkozók is. Ez utóbbi abban az esetben szükséges, ha bizonyos feladatokat magad is el tudsz látni. A közösségi oldalakat pl. te is használod, de szövegíróra idő hiányában már szükséged van. Ilyenkor a szövegíró írja a céges blogod, vagy magazinod posztjait, te pedig megosztod őket. A cél az eladás, de az nem egy adott cikkel, vagy poszttal, hanem a rendszeres egyedi tartalom megjelenítésével, valamint a stratégiával, ami mögötte húzódik.

Eladni lehet egy szellemes videóval, egy cuki fotóval, vagy egy kedvcsináló termékleírással.

Milyen feladatokat foglal magába a tartalommarketing?

Ahogy az előbb írtam, a tartalommarketing számos feladatból tevődik össze. Ha szöveges tartalomról beszélünk, akkor szövegíró végzi el a munkát. Interneten a szövegíráshoz nem elég a helyesírás ismerete, a jó szövegíró több más szabályra is figyel, melyeket sem az írók, sem az újságírók nem használnak, csak aki webes felületre ír. Egész pontosan a SEO-ról beszélünk, de említhetném például a kreatív szövegírást is.

Szükséged lehet még fotósra, aki ütős képeket tud neked készíteni a weboldaladra. Igen, tudom hogy te is tudsz fényképeket készíteni az okostelefonoddal, de hidd el, hogy a fotóművész egész más képeket készít, mint amit te készítenél a telefonoddal! A művész az művész. Más meglátásai vannak, mert figyel az apróbb részletekre is, ami nekünk eszünkbe sem jut. A grafikus rajzol, feliratozza a képeket, logót, plakátot tervez. Azt se felejtsd el, hogy a képekre a közösségi médiában is szükséged lesz, ezért a képeket valószínűleg nem egy méretben kell majd elkészítttetnded. Ezen kívül számolni kell még a marketing asszisztensi feladatokkal is, hiszen a weboldalra valakinek fel kell töltenie a tartalmat, ezt is tisztázni kell, hogy ki csinálja. A weboldal szerkesztése és karbantartása, szükség esetén a képátméretezések, a keresőoptimalizálás is mind-mind ide tartozó feladatok.

Ezen feladatok összessége kiegészül a weboldalad és közösségi médiában használt csatornáid elemzéseivel. Az eredmények alapján jön létre a szükséges content, ami alkalmazkodik mind a felhasználói szokásokhoz, mind pedig a Google feltételeihez.

Hogyan vágj bele ebbe az egészbe?

Mindennek az alapja egy saját weboldal. A weboldal nem csak hitelessé tesz, de a sajátod. A te játszótered. Ha a weboldalad már megvan, hozz létre rajta egy új menüpontot, ahová te, vagy a szövegíró különböző cikkeket ír a tevékenységed témakörében. Egyetlen cikkel nem biztos, hogy eredményt fogsz elérni, de rendszeres (heti egy) cikk megjelenítésével biztos, hogy több helyre bekerülsz a keresőbe és egyre jobb helyeken fogsz megjelenni. A weboldal után kell egy szövegíró, aki hozzálát a munkához, majd tőle függetlenül érdemes meghallgatni egy marketing tanácsadót, aki kidolgozza a továbbiakhoz szükséges stratégiát.

A tanácsadód elsőként vállalkozásod saját arculatának megtervezését fogja javasolni, amihez valószínűleg grafikusra lesz szükséged. A következő lépés a kulcsszó kutatás és a SEO szövegírás, ami nem azt jelenti, hogy eztán minden cikket kulcsszóoptimalizáltan kell megíratni, de erre is szükség van. Ez az egyik leghatékonyabb módja, ill. része a tartalommarketingnek. A marketing stratégia tulajdonképpen minden további feladatra rávilágít, amire az elkövetkezendő időszakban szükség lesz.

A fentieken kívül sokan élnek a pr cikkek és a sajtóközlemények lehetőségével is. Ez már nem a tartalommarketing, hiszen ezek a tartalmak már nem a saját weboldaladra készülnek, hanem a sajtónak. Ennek ellenére a szövegíró ilyet is tud, ezért ha betűkre lenne szükséged, fordulj hozzám bizalommal! Kreatív cikktől a sajtóközleményekig szöveges tartalom készítését vállalom!

Hasznos volt amit olvastál?

Szavazáshoz kattints a szívecskékre!

Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Nincs még szavazat! Légy te az első, aki értékeli ezt a bejegyzést!