Manapság a céges blogírás az egyik legtutibb eszköz a látogatószerzésre. Ez a lehetőség általában akkor merül fel, amikor a látogatószám növeléséért már minden követ megmozgattál, mégsem állnak sorban a weboldalad bejáratánál. Rémlik, hogy korábban a webszerkesztőd beszélt a blogolásról, de nem vetted komolyan, hisz most sem érted, mi köze a magánéletednek a vállalkozásodhoz?!
A céges blogírás nem ér rá!
A céges blogírás szinte minden cégvezető számára egy nem kívánt terhesség, ezért már a legelső alkalommal, amikor szóba kerül, elvetik az ötletet. Azt hiszem, a gond ott lehet, hogy nem kap elegendő figyelmet ez a téma, hiszen amikor szóba kerül, túlsiklunk rajta, mondván, hogy „az még ráér”.
Itt a weboldal készítőknek kellene kitenni egy stoptáblát és mielőtt tovább, hiszen mindannyian tudjuk, hogy napjainkban az adat a legnagyobb érték a világon, így a céges blogírás is adatok sokasága. Akár az évgyűrűk száma a fákban, minél régebbi egy blog, annál több információval szolgál és annál tiszteletreméltóbb. A látogatók szemében annál nagyobb szakértelem jellemzi a céget, minél több információt tud nyújtani releváns témákban.
A modern gondolkodásúak, akik követik a netes trendeket, ők eleve blog használatával együtt kezdik el építeni a weboldalukat és már a weboldal indulásakor megtapasztalják a blogírás erejét, míg a blog nélkülözői óriási hátrányt építenek maguknak minden egyes poszttal, amit a konkurencia megír.
A céges blogírás miértje
A céges blogírás nem a cégvezető magánéleti naplójának írása. A céges blogírás olyan, amilyennek szeretnéd! Lehet személyesebb hangvételű és olykor nem is baj, ha van egy-egy kakukktojásnak számító poszt, hiszen éppen ez a lényeg, hogy minél színesebben mutassuk be a vállalatot és annak tevékenységét. Elsősorban a cég tevékenységével releváns tematikájú érdekességeket érdemes írni, amik olyan kulcsszavak alapján íródnak, amelyek a weboldal kulcsszavain kívül esnek, mégis van köztük összefüggés.
Ez azért fontos, mert a weboldallal nem csak a látogatóink igényeit szolgáljuk ki, hanem a keresőkét is. A cél mindig a Google találatai közül minél előrébb kerülni, amit az adott témakörben egyedi tartalommal lehet elérni, meghatározott szabályok szerinti szövegírással. Ezt nevezzük SEO szövegírásnak.
A SEO szöveg meghatározott kulcsszavakra épül, miközben érdekes és olvasmányos. A blogban minél több keresőoptimalizált SEO szövegezésű bejegyzés íródik, annál többet teszel azért, hogy a Google találatai között céged jó pozíciót érjen el.
Olyan ez, mint egy tombola, de itt annál sokkal nagyobb eséllyel indulsz, hisz tudatosan írod a szövegeket. Ha „kihúzzák a számod”, vagyis ha a Google keresőben jó helyezést érsz el, megnyerted a játékot! Ugyanakkor fontos, hogy a helyezésed meg is kell tudni tartani!
Érdemes a keresőtől függetlenül is terjeszkedni, mert a Google szeme mindent lát és azt értékeli, aki a legátfogóbb képet ad az adott témában, illetve aki a leglátogatottabb. Merthogy nem csak a jó Google helyezés okozhat látogatószám növekedést! Emlékszel A kis gömböc c. magyar népmesére? Vedd úgy, hogy a te weboldalad és benne a blogod a kis gömböc. Minden konkurenciát leigázhatsz, ha minél több tartalom van a weboldaladon, ami magába foglalja a céges blogodat is!
Tudom, hogy neked erre nincs időd. De itt vagyok én! Ha szükséged van egy olyan kreatív szövegíróra, aki érti a dolgát, és megírja helyetted ezeket a posztokat, várom megkeresésed!