A webszövegírás építőkockája a weboldalnak
A kétezres évek elején, a kezdetek kezdetén azok a kiváltságosak, akiknek weboldala volt, még offline névjegykártyákra nyomtatták a weblapjuk címét és kézről-kézre adva terjesztették vállalkozásukat. Anno ez még nagy dolog volt. Azóta az akkoriban indult weboldalak akár nagyon komoly értékűvé válhattak, de csak a folyamatosan karbantartott és korszerűsített weboldalak, amelyek tulajdonosai felismerték többek között a frissítés, a webszövegírás, a képminőség és számos további „weboldal építőkocka” fontosságát.
1. A világhálón csupán tű vagy a szénakazalban
Sokan nem tudják, milyen eredményes lehetne a weboldaluk, ha értékes tartalommal töltenék fel azt. A weboldalak tulajdonosai el sem tudják képzelni, hogy mi mindennel lehet egy weboldalt a -szó pozitív értelmében- „felturbózni”, hogy az ne csak egy tű legyen az internet szénakazaljában.
Bármilyen dekoratív és jó megjelenésű egy weboldal és bármilyen régi, ha tulajdonosa nem veszi komolyan az olyan webes építőelemek fontosságát, mint pl. a webszövegírás, akkor a weboldal bizony mindig is egy tű marad a szénakazalban, miközben valójában egy nyertes lottószelvényről van szó, amit nem vált be a gazdája.
A keresők és közösségi oldalak korában nem elegendő egy weblapot csak offline terjeszteni, márpedig ehhez minden korszerű eszközt be kell vetni, ilyen többek között a webszövegírás is!
2. Tartalom nélkül nincs előrejutás
Az offline terjesztés után tehát az online terjesztésre nagyobb szükséged van, mint valaha! Ezt kezdetben úgy oldották meg az emberek, hogy a különböző linkgyűjtő oldalakra helyezték ki weboldaluk linkjét. Ma már nagyon nehéz ingyen felkerülni ezekre az oldalakra, a legtöbben pénzt kérnek ezért, de nem is baj, mert a keresők ezt a terjeszkedési formát egyébként sem kedvelik igazán.
Igaz, minél többet növesztessz a polipkarjaidból, annál biztosabb lesz a poziciód a keresőkben, ám a linkajánlás már nem nevezhető értékes linkelésnek. Az értékes linkelés, ha valahol tényleg azért ajánlják a weboldaladat, mert releváns, ami később az átkattintások számából is látszik.
Terjeszkedni tehát muszáj, de nem csak a direkt fizetett hirdetések útján, hanem az értékes tartalom számának növelésével. Ez a megoldás fogja ugyanis eljuttatni a kapcsolódó témák rajongótáborainak a weboldalad címét! Mert minél több és értékesebb tartalommal vagy jelen az adott témában az Interneten, annál szerteágazóbb a polipkarod!
Ha azonban fittyet hánsz a szövegírás és képminőség, stb. fontosságára, vagyis nincs folyamatos, minőségi tartalom a weboldaladon, akkor a konkurenciád előnyt élvez veled szemben!
3. A konkurencia előnyre tehet szert
Az interneten nagyon sok a szöveges tartalom, de a legtöbben másolják a gyártók, vagy a forgalmazók leírásait. Ez még mindig több, mint a semmi, de érdemes megfigyelni, hogy a keresők első helyein azok a cégek szerepelnek, akik vették a fáradtságot és olyan hiánypótló szövegezést használtak leírásaikban, ami nem csak egyedi, de kitér olyan fontos részletekre is, amire a konkurencia nem szánt kellő figyelmet.
Webáruház esetében pl. egy termék anyaga nagyon fontos kérdés lehet, miközben még a legnagyobb nevű webáruházak termékleírásában is nagyon sok a hiányosság, sőt! Egyáltalán a leírás is! Ha a szükséges paraméterek feltüntetésén túl a termékről szóló kreatív szöveggel is meghozod a látogatód vásárlási kedvét, nyertél! Száraz, ráadásul hiányos adatokkal azonban csak egy webáruház vagy a sok közül!
Amiatt pedig ne aggódj, hogy nincs mit írni, mert a webre felvihető tartalom korlátlan, a hasznos információ száma pedig kifogyhatatlan! Ha minden termékleírásod megvan, indíthatsz blogot releváns tartalmakkal és még sorolhatnánk… A világ digitalizálása még csak most kezdődött el. Ahhoz, hogy a digitális világ ne görbe tükörképünk legyen, mindenkinek részt kell vennie benne!